Home / Ekonomi / Ekonomi, affärer och finans / Tiktok har sprungit om Facebook
Tiktoks rörliga material når fler unga och barn än Facebooks. Arkivbild.

Tiktok har sprungit om Facebook

EkonomiTT

Videotittandet på appen Tiktok har ökat rejält det senaste året. Tjänsten har ökat sin dagliga räckvidd från 7 till 25 procent på ett år, enligt Mediamätning i Skandinaviens (MMS) senast trend- och temarapport.

Tiktok är starkast i målgruppen 9–19 år och når där fler med det rörliga innehållet jämfört med rörligt innehåll på Facebook. Mest populär är appen bland 9–12-åringar.

”För både Snapchat och Instagram, som båda har starkt tittande på rörligt i unga målgrupper, minskar räckvidderna något jämfört med förra året. Trots detta har Snapchat och Instagram betydligt fler dagliga användare än Tiktok. Facebook däremot, har både minskat i räckvidd och blivit omsprungna av Tiktok i målgruppen.”, säger Karina Malmsten, kommunikationsansvarig på MMS, i ett pressmeddelande.

About Sten

Check Also

Första jätteplaneten runt en vit dvärg

RymdenTT För första gången har forskare upptäckt vad som tros vara en jätteplanet i omloppsbana …